Varför denna diskriminering?

Vart jag än går så vänder folk ansiktena från mig. De hade ite ens kollat åt mitt håll om jag så varit helt naken. Människan är för upptagen med de personerna som har "normala" utseendet. Men vad händer med oss som sticker ut lite grann? Är inte vi också människor? Är inte vi värda att bli tittade på? Jag hatar ensamheten och hatar att bli ignorerad. Jag vill inte längre vara den utstötta, den feta. Men detta är vem jag är och jag förstår inte varför jag inte kan bli accepterad för det. Är det så fel att vara tjock?
Vart jag än går så är jag större än alla andra. Jag är störst och fortfarande ser ingen mig. Är de blinda eller? Sen när någon väl ser, så tänker de med fel ögon och tänker med fel tankar.
"Shit vad tjock hon är. Hpn borde banta."
Jag vet att de tänker detta och jag vet att folk tycker att min kroppsstorlek är ett roligt samtalsämne. Jag vet också om att det gör ont att människorna är så ytliga. jag lever ju trots allt också på jorden. ger det mig inga rättigheter alls? Får inte jag se ut som jag gör utana tt alla ska avsky mig, äcklas? Varför är det såhär? Kan någon vara så snäll och bara förklara? Varför måste man vara smal för att bli accepterad och populär? Är det verkligen så fel att väga för mycket och se ut som Michelingubben. Tala i så fall om för mig varför det är fel.
I hela mitt liv har jag kämpat för att bli smal och snygg. Jag försöker förändra mig för allas skull. Varför ska jag förändras och inte världen? bara för att jag bara är en person så måste jag kämoa. Jag är ju ändå själv, så är det inte lättare att kämpa i grupp? Kan nite de kämpa lite så jag kan få andas ett tag, vila lite? Kan inte normen förändras eller alla vidga sina vyer?
Måste jag förändra mig för mänskligheten?

Kommentarer
Postat av: E S G

Man vill hellre att någon ska likna en, än att nädra sig själv, håller man inte måttet ska man rätta sig efter det. Inte ändra det.
Många sticker ut i dagens samhälle på ett eller annat sätt, jag är inte perfekt, jag försöker bara vara mig själv, alla dömer en för hur de tycker man uppför sig och hur man ser ut för dem.
Gruppens intressen komemr före ens egna.
Jag anses inte normal och jag vet att ajg inte är frisk, men jag trivs med mig själv, hoppas folk förstår dig någon dag så du också kan göra det.

2008-05-11 @ 19:54:37
URL: http://tigere.blogg.se
Postat av: Anonym

bättre sent än aldrig



ändra inte dig själv för samhället, ändra inte dig själv för någon annan än dig själv, jag är inte rätt människa att predika smal midja (även om jag en gång hade det) men jag är medveten om vilka hälsorisker det innebär för mig själv och jag kan spekulera i hur det skulle kännas för min älskade sambo och min (på G) kommande barn att förlora en förälder i hjärt/kärl-problem pga av dåligt levene, inget jag vill utsätta dem för och det är därför jag tänker ändra mig, för min familj och för mitt eget väl

2009-02-20 @ 23:45:34
Postat av: trasselsudd

åh, känner igen mig i de känslorna.. inte roligt. Det är världen som har blivit alldeles åt helvete fel med, helt sjuka ideal där yta är ALLT. Jag lever under den pressen hela tiden jag med, vill ständigt försvinna för jag känner mej fel och otillräcklig. Ge inte upp, jobba på och försök strunta i alla idioter därute (fan så jävla svårt, jag vet). Men vi måste försöka. Fin blogg, har sparat den som bokmärke! Stor kram på dig!

2010-03-19 @ 15:50:20
URL: http://lillatrasselsudd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0