Det är så svårt att ta hand om sig själv

Finns det inte något ljus tänt?
Någonstans?
Någonting?
Som tar min förvirrade kropp
Ut ur detta dunkla mörker

Här existerar bara rädsla
Inget annat
Inte något
Så tänd ett ljus för mig
Ge mig glädjen tillbaka

Kan inte någon rädda mig?
Bara någon?
Ingen speciell
Det spelar ingen roll vem
Bara jag tar mig bort

Mina andetag blir tyngre
Hjärtslag
Frossa
Paniken är på väg nu
Blod är det enda som hjälper

Jag ångrar inte skärsåren
Ingenting
Inget alls
Jag ångrar inte att jag överlever
Det borde inte skada andra

Jag orkar inte andas längre
Tungt
Svårt
Kan inte någon andas åt mig?
Bara för en liten stund?

Vill någon vara min styrka?
Snälla?
Hjälp?
Jag ber dig att ta hand om mig
I en minut eller två
Kanske bara ge mig en kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0