Alkohol och kärlek rinner i mitt blod

Jag drack mig redlöst full inatt. Drack för att glömma ditt namn, glömma min kärlek. Jag lyckades nästan. Men drickan är slut och jag börjar nyktra till igen. Hela helgen har minnena varit så starka och jag har inte kunnat släppa tankarna från det förflutna. Nu är allt suddigt men jag vet att det finns där. Jag vill bara glömma dig helt. Ännu en gång har du sårat mig och nu väntar jag bara på att du ska komma tillbaka för att trösta så du får känna dig älskad av mig ännu en gång. Värst är nog det att jag älskar dig trots ditt sätt att bete dig på. Jag älskar att du sårar mig för jag vet då att jag lever. Det är dessutom bättre att du är elak än bara ignorerar mig. Jag vill bara att du ska finnas i mitt liv och sluta få mig att känna mig så värdelös. Jag vill bara att du ska bry dig så som du borde göra.
För bara någon vecka sa du till mig att om jag hamnar på psyket så skulle du hälsa på mig varje dag för att jag inte skulle känna mig ensam. du hade inte kommit och hälsat på och bra är det, för i din närvaro känner jag mig ensammare än vad jag gör här i min säng.
Kan vi itne bara gå tillbaka till så som det var första veckan? Men ljuva ord, mjuka rörelser och våra nattsamtal med te? Jag vill bara ha det tillbaka. Känna tryggheten, lyckan, förälskelsen. Kan du inte bara ge mig mitt liv tillbaka. Laga mitt hjärta igen som du nu tagit sönder så många gånger. Laga det med din kärlek och le mot mig en gång till. Låt mig kolla in i dina svarta ögon och låt mig kunna se att du älskar mig, avgudar mig. Låt mig höra att du är beroende av mig igen. Säg de där ljuva orden som du sa till mig när jag låg med mitt huvud i ditt knä i soffan. Låt mig få känna dina spontana pussar mot min kind. Låt mig få ha din hand i min igen.

Önsketänkande är det enda som funkar när man är full!

Kommentarer
Postat av: Meidi

Olycklig kärlek kan inte drickas bort, bara liggas bort. Tyvärr. Men det är sanningsord!

2008-04-27 @ 22:27:06
URL: http://meidi.gangsterville.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0