Utmattad

Ja, jag är utmattad. Därför skriver jag inte så mycket blogg som jag egentligen vill. Jag har en massa ideer och tankar i huvudet men jag orkar inte sitta upp. Min mentala utmattning har även gjort mig psykiskt utmattad. Varför är jag då mentalt trött?
Tänk dig...
Mitt liv är en liten glaskula, jag måste hålla den i handen. Höger hand (den starka) är jag, Teo, och den vänstra handen (då den svaga) är Lisa. För det mesta så ligger glaskulan i min hand men att spänna handen, armen, hela tiden för att inte kulan ska falla till marken och gå i tusenbitar. Det tröttar tillslut ut handen. Tillslut så blir det så jobbigt så jag måste lämna över den till Lisa. Det är då jag får de där overklighetskänslorna. Det är då jag famlar runder i mörkret där bara rösterna och rädslan finns. Inte nog med det så vill Lisa också skada mig. Hon trycker så fruktansvärt hårt i kulan så ibland krossas den. Det tar lång tid att laga den igen och se till så att alla bitar ligger på plats.
Att både konsentrera sig på att hålla i den, trötta ut handen som har ett så intensivt grepp och sen laga, tar på krafterna. Får jag inte lov att vara utmattad då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0