Barndomens jul

Tankarna har fyllt mitt huvud. Längtan är fruktansvärd. Minnena finns. Många av dem är underbara, vissa vill jag inte ens tänka på. Jag saknar lukten, ljuset, stämningen, känslan. Denna tid är barndom. Barndom med glädje, familj. Familjen finns fortfarande, men var tog barndomen vägen? Försvann den med åren eller finns den kvar inom mig? Får jag fortfarande känns på paketen under julgranen? Får jag fortfarande längta så mycket som jag gör? Får jag fortfarande gråta när dagen är över och det är ett helt år kvar tills jag får känna samma lycka igen? Får jag vara barn? Snälla, låt mig. Bara den dagen.
Jag vill vakna på morgonen och känna lukten av gran. Jag vill äta skinka, prinskorv, revben och allt det andra goda. Jag vill kolla på Kalle Anka och skratta så jag får kramp i magen. Jag vill slita upp pappret på klapparna. Men jag vill inte somna. Jag vill att det alltid ska vara jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0